שכונה יורדת מהמסך בעקבות תלונות


מועצת הכבלים והלווין הודיעה היום (ד') כי פתחה בתהליך הפרה נגד הסדרה, המופקת בערוץ ניקלודיאון ומשודרת ב-HOT, בטענה שבעונה השנייה שלה נעשה "קידום לכאורה של הגרלות הלוטו ומפעל הפיס", ודרשה להפסיק לשדר את הפרקים שבהם נמצאו תכנים בעייתיים וגם להסירם משירות ה-VOD.



המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין פתחה הליך הפרה לכאורה של כללי התקשורת נגד הסדרה "שכונה", המופקת בערוץ ניקלודיאון ומשודרת בהוט, בשל קידום ועידוד הימורים לכאורה בפרקי העונה השנייה ששודרו עד כה.

מחלקת הפיקוח של המועצה מצאה, במספר פרקים, תכנים המקדמים לכאורה הימורים והגרלות. בתכנים אלו בין השאר מציגים מילוי טפסי לוטו כפעילות משפחתית וההגרלות מוזכרות שוב ושוב בהקשר חיובי ולא ביקורתי. הצבעים המזוהים עם לוגו "מפעל הפיס" בולטים על המסך, ומתקיים שיח רב סביב ההימורים.

המועצה הבהירה כי התכנים הללו עומדים בניגוד לכאורה לסעיף 4 באמנה לשידורים לגיל הרך, לילדים ולנוער שנחתמה ע"י גופי השידור והמועצה בחודש מרס, שקובעת כי בתוכניות לא יוצגו ערכים של צרכנות וחומרנות כערכים מובילים, כהתנהגויות חברתיות רצויות או כאמצעי לפתרון בעיות אנושיות ולהשגת תחושת סיפוק וערך עצמי.

המועצה הורתה לחדור לאלתר משידור הפרקים בהם נמצאו התכנים הבעייתיים או לשנות את מתכונתם, וכן להסירם משירות ה-VOD. יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה: "הקישור בין הימורים ובין הצלחה בחיים, ומיצובם כאמצעי לשיפור מעמד חברתי הוא משחית. כשזה קורה בסדרה המיועדת לילדים ולנוער, תוך שימוש בכוכבים זה חמור שבעתיים, שהרי מחוקק בכוונת מכוון מגביל גישת בני נוער להימורים באמצעות הגבלת גיל המכירה ל-18 ומעלה.


בהימורים קיימת סכנת התמכרות שיש בה נזקים הרסניים מוכחים. האמנה לשידורי ילדים ונוער אינה אות מתה והיא מחייבת את כל החתומים עליה, לרבות את ערוץ ניקלודיאון. בדעתנו לעקוב אחרי מילוייה ולאכוף ביד קשה חריגות ממנה".

מ-HOT טרם נמסרה תגובה.

שכונה תרד מהמסך? אנחנו באתר "שכונה" נמשיך להביא לכם את כל הפרקים בלי הגבלה! המשיכו לעקוב אחרינו ושתפו את האתר לחברים!

20 תגובות:

  1. לא נכון בילבולי מוח מה זה

    השבמחק
    תשובות
    1. כן אני לגמרי מסכים אתך הם מבלבלים את השכל

      מחק
  2. שקרנים אם מישהו יהרוג מישהו בסידרה אז תגידו ששכונה מעודדת לרצוח די לבלבל תמוח

    השבמחק
  3. הסדרה לא תפסיק להיות משודרת.. רק ירדו הפרקים הראשונים מהVOD בטח

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת אין מצב שיוציאו את שכונה

      מחק
    2. לא ניראה לי באמת יורידו את כל הסדרה רק בגלל הפרק של הלוטו..

      מחק
  4. מה זה השטויות האלה

    השבמחק
  5. אין מצב זה אחת הסדרות הכי מצליחות בשנים האחרונות הם לא יכולים להוריד אותה מהמסך אחרת תהיה מחאה של נוער

    השבמחק
  6. זה סידרה מושלמת למה הם אומרים ככה

    השבמחק
  7. זה סידרה מושלמת למה הם אומרים ככה

    השבמחק
  8. יש לי הרגשה שיש דברים בגו.

    השבמחק
  9. יש לי הרגשה שיש דברים בגו.

    השבמחק
  10. יש שם אולי מסר והלוטו אולי זרק קצת מזומנים.

    השבמחק
  11. יש שם אולי מסר והלוטו אולי זרק קצת מזומנים.

    השבמחק
  12. תגידו לי בעונה 1 גם היה הימור של איתן בגולף או שזה לא נקרא הימור כי הוא ודאי היה מנצח או מצד שלישי זה היה הימור כי שמו לו כדורים במים. בהמשך העונה גם היה הימור של הילדים למצוא את המטה ושל הברוז של סבתא של מצליח אם היא תבשל אותו בתנור או לא. ובעונה 2 היה הימור של לירון אם הוא יכנס לכדור רגל. אה... שכחתי את ההימור של אודי אם הוא יצליח להיות חוליו דה סילבה. למה אז לא דיברתם? תגידו אתם חולי נפש? אין סדרה כזאת בעולם. תקשיבו לי חברה, תילחמו שהסדרה תמשיך להיות משודרת, ואם אחד מהשחקנים בסדרה רואה את התגובה שלי שידע ויודיע לכל השחקנים שהם אלופים בטירוף, תמשיכו הלאה לשדר. והכי הורג אותי לראות את המאחורי הקלעים שלכם, תעלו עוד סרטונים כאלו. בכל אופן תאמינו לי אם הייתי יכול הייתי מרביץ פה עכשיו אלף לייקים...

    השבמחק
  13. דייייייייי נו לא נכון לא היה לי זמן כל השבוע לראות את הפרקים הספקתי רק עד פרק 24 ואני באה עכשיו אחרי כל הזמן הזה לראות בנוחות ובכיף את הסדרה ואתם אומרים לי שזה נגמר?!?!?!?!?!?!?!?!?!

    השבמחק